tisdag 11 juni 2013

Tandfè

Hellu^^
Varje år så åker hela min årskurs upp till Falun för att ha bild, sy-och träslöjd och hemkunskap, för skolan jag går i är alldeles för liten för att vi ska ha plats för salar som rymmer verktyg, symaskiner och så vidare som ska räcka till alla elever. Dessutom är det härligt att åka iväg hela årskursen och göra roliga aktiviteter tillsammans! Det är dock lite tråkigt att man bara har syslöjd ett par gånger om året. :c
Detta år var temat "förvaring" och de som hade valt träslöjd skulle göra lådor och vi som hade valt syslöjd fick sy väskor och necessärer. Det fanns en uppsjö av färgglada tyger och symaskinera var supermoderna och helt underbara! Det var så otroligt kul att få sy på dem.
Jag valde att göra necessärer eftersom jag inte ville sy en (ganska tacky) sidväska med lock som jag ändå inte skulle använda. Dessa två necessärer kommer jag använda mycket eller kunna ge bort till någon vän!
Jag sydde applikationer i form av tänder på båda, ett litet "tema" för mitt arbete^^ Den ena tanden är hel och glad, medan den andra är ledsen och har ett läbbigt hål i sig. Den turkosa necessären har en gul dragkedja (jag älskar kombinationen!) och en liten ficka för hårspännen eller liknande. Den gråa har ingen ficka, men ett fint mönster broderat på baksidan!









2 kommentarer:

  1. Men hjälp så gulligt! Älskar tänderna, så himla söta :)

    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  2. Oj, kanske lite lustigt att jag svarar nu men tack så mycket^^ trevlig midsommar i efterskott också!

    SvaraRadera